Header Ads

De ruta amb el Tram

No m'ho vaig haver de pensar gaire quan el Consorci de Turisme del Baix Llobregat em va proposar d'anar a fer una ruta amb el Tram. La idea era anar a descobrir alguns dels atractius turístics de la comarca i conèixer allò que podem trobar a un pas de la línia del tramvia. Amb aquest recorregut, participàvem de la campanya d'enguany de promoció de la ruta.

La Ruta del Tram és una proposta per conèixer allò que tenim a tocar de Barcelona sense necessitat d'haver d'agafar el cotxe. Actualment hi ha 45 propostes diferents que ens permeten triar entre diferents activitats, visites, restaurants, parcs i mercats de pagès. Podeu, per exemple, gaudir de l'Itinerari Modernista Jujol, del que ja us he parlat, o anar a comprar al mercat de pagès del Parc de Torreblanca, cosa que a casa fem sovint alguns diumenges al matí. Per rematar el dia, podeu anar a fer un mos a qualsevol dels restaurants que ens proposa aquesta ruta.

Pel nostre viatge, ens varem trobar a les 9 del matí a la parada del Tram de la Plaça Francesc Macià. Allà ens van rebre tant els representants del Consorci de Turisme com els del Tram del Baix Llobregat. Després de les presentacions i rebre els abonaments de transport. ens varem embarcar en un viatge molt entretingut que ens va servir per fer un tastet dels atractius de la ruta. No cal dir que ens va deixar amb les ganes de tornar a agafar el Tram ben aviat per anar a resseguir moltes de les altres propostes que hi tenim a tocar.

La primera parada va ser al Divan de Los Sentidos, un restaurant i taller de cuina que forma part del moviment Slowfood i que  ens va oferir un esmorzar a base de fruita fresca del Parc Agrari. Varem seguir al Parc de Torreblanca, on Aura Cultural ens va guiar en un passeig teatralitzat que ens va fer gaudir molt de la nostra visita. La darrera parada va ser a Sant Feliu de Llobregat, on després de conèixer la singularitat dels Pisos Bertran, varem poder visitar el Palau Falguera. La cirereta la va posar una degustació al Restaurant Aire.

A banda dels llocs que varem visitar i dels platets que varem poder degustar, cal destacar que varem conèixer una zona de la comarca que val molt la pena de considerar a l'hora de planificar una sortida o un passeig. Un viatge tranquil en tramvia ens permet anar enllaçant diferents activitats tot aprofitant interessants descomptes i promocions. Us recomano que comenceu a planificar la vostra ruta i gaudiu d'aquesta comarca que amaga tresors que no us podeu deixar perdre.